A dlaczego Białystok?

Klient:  Urząd Miejski w Białymstoku 

Zadanie: Kampania promocyjna

Kreacja: RAWMEDIA, Business Consulting

Designer: Mikołaj

A dlaczego Białystok? 

Dlaczego Białystok? Czy można zakochać się w tym mieście? Dlaczego warto tu studiować? Jakie może być studenckie życie w Białymstoku? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielą Ambasadorzy Studenckiego Życia – wyłonieni w konkursie zorganizowanym w ramach kampanii „Studiuj w Białymstoku”, którą mieliśmy przyjemność organizować wraz z Agencją Komunikacji Marketingowej Business Consulting dla Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Kampania rozpoczęła się w połowie września 2015 roku i jej celem była promocja Białegostoku, jako miejsca atrakcyjnego dla młodych ludzi, którzy chcą rozwijać swoje pasje, spełniać ambicje i mieszkać w prężnie rozwijającym się mieście. Jest to pierwszy tak innowacyjny projekt adresowany do maturzystów i studentów, w którym zgodnie z ideą „crowd promotion”, adresaci kampanii zostali jej twórcami. Naszym celem było pobudzenie aktywności młodych ludzi oraz zachęcenie ich do stworzenia własnego komunikatu, który będzie skierowany do ich rówieśników i zachęci ich do studiowania w Białymstoku. Prowadzony w ramach kampanii konkurs „A dlaczego Białystok?” był obsługiwany za pomocą specjalnej aplikacji na profilu Studiuj w Białymstoku na portalu Facebook.com (FB.com/StudiujwBialymstoku).

Uczestnikami konkursu były 2-4 osobowe zespoły maturzystów i studentów. Ich zadanie polegało na nakręceniu krótkiej (45 s.) formy filmowej, która udzieli nam odpowiedzi na pytanie: „A dlaczego Białystok?”. Do konkursu zgłosiło się blisko 15 drużyn, wśród których do ścisłego finału Internauci wybrali pięć najlepszych. Pod koniec października, jury zdecydowało o zwycięstwie jednej z nich.  . Uroczyste ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie nagród odbyło się na białostockim Rynku Kościuszki, podczas koncert Grzegorza Hyżego, który symbolicznie kończył pierwszy etap akcji. Zwycięzcy, oprócz tytułu Ambasadorów Studenckiego Życia, otrzymali w ramach nagrody czteropokojowe mieszkanie w atrakcyjnej lokalizacji w centrum miasta (do dyspozycji na rok) oraz smartfony Samsung Galaxy S5. Zespól który zwyciężył prowadzi obecnie vloga, który promuje miasto i jego aspekty kulturalne, biznesowe oraz rozrywkowe. Otrzymali także pakiet biletów i karnetów do różnych instytucji kulturalno-rozrywkowych na terenie Białegostoku.