Od kilku tygodni reklamy które można publikować w strumieniu informacji na stronie głównej Facebooka podlegają nowym regułom. Dotyczą one przede wszystkim ilości tekstu na grafice, która jest dołączona do reklamy. Zgodnie z nowymi wytycznymi portalu tekst może stanowić nie więcej niż jedną piątą powierzchni grafiki, która stanowi reklamę. Jak nietrudno się domyślić nowe wymagania spowodowały automatyczne odrzucenie wielu materiałów reklamowych.
Wszystkie reklamy, które użytkownicy umieszczają na portalu podlegają automatycznej weryfikacji pod kątem zgodności z regulaminem Facebooka. Ponadto niektóre kreacje są wyrywkowo sprawdzane przez personel portalu, ale stanowią one tylko kilka procent ogółu komunikatów reklamowych. Te sprawdzane automatycznie z wykorzystaniem oprogramowania wykrywającego tekst w grafice bardzo często są klasyfikowane jako niezgodne z regulaminem mimo tego, że do emisji trafiają także reklamy, które zawierają podobną ilość tekstu, co te odrzucone.
Należy podkreślić, że Facebook do wspomnianych 20% tekstu nie wlicza tekstów znajdujących się na przykład na opakowaniu reklamowanego produktu, który reklamodawca umieścił na zdjęciu. Zabronione są grafiki, które stanowią zbliżenie logotypu firmy czy marki. Reklamodawcy nie mogą także stosować grafik pokrytych tekstem.
Teraz ma się to zmienić. Jak informuje serwis insidefacebook.com programiści z Palo Alto pracują nad udostępnieniem publicznej wersji oprogramowania , które dla Facebooka automatycznie sprawdza reklamy. Narzędzie jest już testowane z wybranymi klientami współpracującymi bezpośrednio z Facebookiem. Być może finalna wersja tego rozwiązania będzie dostępna dla użytkowników korzystających z Power Editora tak, aby reklamodawcy mieli możliwość sprawdzania zgodności materiału reklamowego z regulaminem w taki sam sposób jak czynią to mechanizmy wewnątrz portalu. Warto zaznaczyć, że w międzyczasie powstały także różne nieautoryzowane przez Facebooka narzędzia wspomagające sprawdzanie zgodności reklamy z nowymi wytycznymi takie jak Cover Image Tool od Scalable Social Media. Zdania co do ich skuteczności są podzielone, ponieważ zdarza się, że reklama pozytywnie oceniona przez formularz jest odrzucana przez Facebooka.