Facebook poinformował, że pod wpływem opinii zebranych od wielu marketerów na przestrzeni ostatniego roku wprowadzi zmiany w dostępnych produktach reklamowych. Zmiany są wynikiem spostrzeżeń użytkowników panelu reklamowego Facebooka. Głównym zarzutem pod adresem formatów reklam dostępnych na największym portalu społecznościowym świata był to, że są one zbyt skomplikowane. Facebook nareszcie zauważył, że wiele produktów służy do osiągania tego samego celu marketingowego.
Plan jest taki, aby każdy kto chce wykupić reklamę otrzymał komplet narzędzi pozwalających osiągnąć oczekiwany przez niego cel. Ma to odzwierciedlać obecne podejście Facebooka występujące w bezpośrednich spotkaniach z największymi firmami i klientami współpracującymi z portalem. Zmiany będą wprowadzane w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Portal chce zmniejszyć o ponad połowę liczbę dostępnych formatów reklamowych z obecnych 27. Pod uwagę mają być wzięte przede wszystkim najważniejsze cele stawiane reklamom przez marketingowców jak konwersja online, sprzedaż w sklepach, instalowanie aplikacji itd.
Facebook chce, aby reklamy były bardziej spójne wizualnie. Proces tworzenia reklamy będzie łatwiejszy jeśli prowadzimy jednocześnie kilka kampanii albo chcemy sprawdzić, która wersja reklamy jest najbardziej efektywna. Ta zmiana ma pomóc w optymalizacji treści reklamowych dla desktopowej i mobilnej wersji Facebooka oraz sprawić, że reklamy będą bardziej przystępne dla użytkowników portalu. Te nowości zobaczymy już pod koniec czerwca.
Jedną ze zmian będzie także likwidacja pytań dla stron na Facebooku. Już teraz ta forma reklamy jest rzadziej wykorzystywana. Wiele firm zamiast tej opcji zadaje pytanie w zwykłych postach i czeka na odpowiedzi fanów w komentarzach. To zwiększa zaangażowanie i jest bardziej korzystane dla strony niż proste kliknięcie przez fana w jedną z odpowiedzi w ankiecie.
Oprócz mechanizmu pytań dla stron znikną również Facebook Offers. Jak informuje portal specjaliści od marketingu zauważyli, że lepsze efekty daje publikowanie postu z linkiem do oferty na stronie internetowej firmy. Te dwie modyfikacje pojawią się już lipcu.
Kolejną nowością będą posty sponsorowane kreowane automatycznie. Do tej pory reklamodawca, aby zwiększyć efekt promocji na portalu musiał osobno wykupywać posty sponsorowane oprócz reklam. Teraz ma się to zmienić. Jeśli utworzymy reklamę ze zdjęciem to Facebook automatycznie doda kontekst z naszej strony. Tak więc zamiast dostępnych obecnie trzech form reklamowych: Page Post Like Sponsored Story, Page Post Comment Sponsored Story i Page Post Ad pojawi się element zawierający w sobie te wszystkie trzy opcje i kontekst ze strony na Facebooku. Jak podkreślono w komunikacie prasowym zmiana ta wynika między innymi z raportów takich firm badawczych jak Nielsen, Datalogix czy comScore. Zgodnie z wynikami badań ten typ WOM marketingu jest najskuteczniejszy i przynosi najlepsze efekty. Ten nowy połączony format reklamowy zostanie wprowadzony jesienią.
Facebook podkreśla, że wszystkie zmiany mają na celu znaczne ułatwienie tworzenia i publikowania reklam na portalu. Istotne przy tworzeniu nowych produktów reklamowych było również wspomniane wcześniej zwiększenie konwersji i ogólnej efektywności reklam. nowe produkty reklamowe mają być przyjazne zarówno dla reklamodawców jak i użytkowników portalu. Mają również pomóc w osiąganiu zamierzonych przez marketerów celów. Początek zmian ma nastąpić jeszcze w czerwcu. Facebook nie podał jednak konkretnej daty dziennej.
Kto od pana Jacka? XD
To znaczy?
@disqus_vaNEUphbTa:disqus ?