Czołowy serwis mikroblogowy wsłuchuje się w potrzeby swoich użytkowników i reklamodawców. Nie tak dawno pisałem o tym, że Twitter staje się ulubionym kanałem internautów do komentowania tego, co oglądają w telewizji. Teraz Twitter wprowadza specjalne narzędzie dla reklamodawców i zawiera porozumienia z nadawcami telewizyjnymi. Przy okazji informuje, że od początku bieżącego roku aż 95 procent dyskusji dotyczących programów telewizyjnych toczyło się na Twitterze. Tak wynika z badań Crimson Hexagon. Ponadto zwrócono uwagę na to, że połowa spotów reklamowych emitowanych podczas finału Super Bowl zawierała w sobie hashtagi.
Po raz pierwszy większa liczba klipów wideo pojawiła się na Twitterze już w grudniu ubiegłego roku. Sieć ESPN oraz Ford oferowały materiały wideo z powtórkami najważniejszych akcji w czasie meczów młodzieżowej ligi futbolu amerykańskiego. Fani futbolu mogli bez wychodzenia z Twittera oglądać wideo już w kilka sekund po tym zostało ono zarejestrowane na boisku. Tweety wzbogacone o klipy wideo były promowane przez ESPN i Forda. Obecnie oferowane są materiały wideo z rozgrywek NBA we współpracy z Sony Pictures, Sprint i Taco Bell. Użytkownik otrzymuje powiadomienie o dostępności nowego wideo i może je odtworzyć bezpośrednio w aplikacji mobilnej Twittera lub na komputerze, w zależności od tego na którym urządzeniu jest aktualnie zalogowany. Poniżej możecie zobaczyć przykład sponsorowanej treści wideo opublikowanej na Twitterze.
Roy Hibbert’s BIG block. One of the nicest you’ll see #NBARapidReplay – on.nba.com/Z4vJmb
— NBA (@NBA) 19 maja 2013
W ubiegłym tygodniu Twitter poinformował o podpisaniu umów partnerskich z kolejnymi nadawcami telewizyjnymi. Dzięki nim na portalu zagoszczą nie tylko sportowe klipy wideo. Umowy zawarto między innymi z BBC America, FOX oraz The Weather Channel. Teraz użytkownicy będą mieli dostęp do znacząco większej liczby treści wideo, które zagwarantują nadawcom dotarcie do szerszej publiczności.
Natomiast reklamodawcy zyskują dostęp do specjalnego narzędzia, które pozwoli im śledzić dyskusję na temat ich marki, która odbywa się w mediach społecznościowych. Stworzone przez BlueFIn Labs oprogramowanie śledzi w czasie rzeczywistym słowa kluczowe używane przez internautów na Twitterze i umożliwia jeszcze lepsze targetowanie reklam i postów sponsorowanych. Dodatkowo teraz treści sponsorowane będą mogły być synchronizowane automatycznie z tym co w danej chwili jest emitowane w telewizji. To opcja szczególnie ważna dla amerykańskich reklamodawców gdzie ze względu na różnice stref czasowych na przykład premierowe odcinki seriali gromadzących milionową widownię są emitowane o różnych porach w różnych zakątkach kraju. Teraz reklamodawca będzie mógł dokładnie zaplanować publikację treści sponsorowanych na Twitterze tak, aby współgrały one z tym co widz ogląda w telewizji, zwłaszcza z reklamą danej marki. Jak podkreśla Twitter pozwoli to na kontynuację „opowieści” reklamowej rozpoczętej na ekranie telewizora. Według założeń Twitter Amplify będzie mógł być również wykorzystywany do dostarczania unikalnych treści wideo, których widzowie i internauci nie znajdą nigdzie indziej. Tak więc posłuży nie tylko do lepszego adresowania komunikatów reklamowych, ale również do przesyłania materiałów dodatkowych w stylu „behind the scenes” itd.
Fakt rozszerzania możliwości reklamowania się na Twitterze nie zaskakuje. Mówi się o rychłym wejściu Twittera na giełdę. Wprowadzanie nowych form reklamowych podkreśla również, że powstały w 2006 roku serwis mikroblogowy podąża za zmianami w sieci. Ponadto model reklamowy oparty na określeniu „second screen” jest szeroko akceptowany przez duże amerykańskie marki. Szacuje się, że rynek takich reklam jest wart w Stanach Zjednoczonych 80 miliardów dolarów.
Fot. archiwum prywatne