Facebook stał się firmą mobilną – ogłosił wczoraj Mark Zuckerberg. Największy portal społecznościowy świata przedstawił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013 roku. Przy okazji poznaliśmy dane dotyczące liczby jego użytkowników. Przychody Facebooka w pierwszym kwartale sięgnęły 1,46 miliarda dolarów czyli 38% więcej niż rok temu.
Poza informacjami finansowymi największe wrażenie robią statystyki użytkowników. W pierwszym kwartale bieżącego roku miesięcznie z Facebooka korzystało 1,11 miliarda osób. Liczba internautów, którzy codziennie odwiedzają serwis w marcu wyniosła 665 milionów. Z kolei z wersji mobilnej miesięcznie korzystało aż 751 milionów użytkowników.
Powyższe wyniki oznaczają, że w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku liczba osób korzystających z Fejsa codziennie wzrosła o 26 procent. Natomiast średnia liczba internautów odwiedzających serwis każdego miesiąca wzrosła o 23 procent. Największy wzrost – 54 procent rok do roku – odnotowano w przypadku liczby użytkowników mobilnych. Zdaniem analityków biorąc pod uwagę dotychczasową dynamikę wzrostu liczby osób, które łączą się z Facebookiem za pośrednictwem urządzeń mobilnych należy przypuszczać, że już w bieżącym, a najpóźniej w następnym kwartale osiągnie ona poziom 70 procent ogółu użytkowników portalu. W porównaniu z ostatnim kwartałem 2012 roku liczba miesięcznych użytkowników Facebooka zwiększyła się o 4,72 procenta, natomiast liczba użytkowników mobilnych o 10,44 procenta.
Najwięcej zysku Facebookowi przyniosły reklamy, stanowiące 85 procent przychodów (1,25 mld dolarów). Oznacza to wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2012 roku o 43 procent. 375 milionów dolarów zysku z reklam pochodziło z materiałów wyświetlanych na urządzeniach mobilnych, stanowi to aż 30 procent wszystkich przychodów z reklam. 213 milionów dolarów Facebook zyskał ze wszystkich opłat wnoszonych przez użytkowników portalu, w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 186 milionów.
photo credit: toodlepip via photopin cc