Masz firmę? Obsługujesz markę na Instagramie? Obrazkowa sieć społecznościowa ogłosiła wprowadzenie nowych narzędzi wspomagających profile biznesowe. Dzięki nowym rozwiązaniom zarządzanie komunikacją marketingową będzie jeszcze prostsze.
W komunikacie na biznesowym blogu należącej do Facebooka platformy społecznościowej czytamy, że nowe narzędzia są odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłaszane przez firmy korzystające z Instagramu. Przedsiębiorcy chcą wiedzieć więcej na temat tego, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z treściami publikowanymi przez marki. Jak reagują i w jaki sposób komentują zdjęcia i filmy, które są umieszczane na profilach. Aplikacje wspomagające zarządzanie biznesowymi kontami pojawią się w najbliższych tygodniach i miesiącach, i pozwolą lepiej zrozumieć zasięgi płatne i organiczne osiągane przez treści, które firma publikuje na Instagramie. Wskazano trzy główne obszary, których dotyczyć będą nowe narzędzia:
- Statystyki profilu
Umożliwią analizę wzrostu rozpoznawalności marki bądź firmy na Instagramie. Stanie się to możliwe dzięki informacjom o wrażeniach, zasięgach i zaangażowaniu.
- Statystyki reklam
To narzędzie wskaże nam jakie efekty osiągnęły nasze płatne kampanie. Obejmie analizę wrażeń, zasięgu oraz częstotliwości wyświetlania każdego komunikatu reklamowego. Wszystko z informacją o odbiorcach reklamy.
- Ad staging (projektant reklam)
Miejsce, w którym marki i firmy oraz ich zespoły kreatywne będą mogły przygotować reklamę, przejrzeć ją, zapisać i wspólnie pracować nad jej ostatecznym kształtem zanim zostanie opublikowana.
Nowe rozwiązania pozwolą na bieżąco, w czasie rzeczywistym śledzić statystyki opłaconych kampanii. Reklamodawca dowie się w jaki sposób reaguje jego grupa docelowa w odniesieniu do każdego opłaconego postu. Marketerzy dzięki nowym statystykom dowiedzą się, który moment w ciągu doby jest najlepszy na publikację nowej treści.
Jak informuje Instagram nowe narzędzia powstały we ścisłej współpracy z kilkoma reklamodawcami. Obecnie dostęp do tych aplikacji uzyskali wszyscy reklamodawcy, a Instagram czeka na opinie, które pomogą je udoskonalić.
photo credit: vimeo.com/instagram