Facebook podejmuje kolejne kroki, które mają nas przekonać, że Messenger jest lepszym sposobem kontaktu niż tradycyjny telefon. Oczywiście większość nowych rozwiązań jest w fazie testów i w pierwszej kolejności będą one dostępne dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, ale warto przyjrzeć się im już teraz. Poinformowano o nich na firmowym blogu Messengera.
Reklamy prowadzące do Messengera
W ciągu kilku najbliższych tygodni reklamodawcy otrzymają możliwość przekierowywania użytkowników z reklamy publikowanej w News Feedzie bezpośrednio do bota na Messengerze. Dostępne będą wszystkie przyciski call-to-action stosowane w takiej reklamie. Łącznie z charakterystycznym „Wyślij wiadomość”. Niezależnie od tego czy użytkownik kliknie przycisk w takiej reklamie czy kliknie gdzieś na dołączonym materiale graficznym trafi do Messengera. Natomiast po przekierowaniu do komunikatora zobaczy kopię reklamy lub uprzednio zdefiniowany przez reklamodawcę tekst. Oczywiście tak jak w przypadku pozostałych rodzajów reklam będziemy mogli wybrać grupę docelową oraz czas publikacji komunikatu reklamowego. Więcej szczegółów można znaleźć tutaj.
Ulepszone mobilne strony internetowe w Messengerze
Facebook poinformował o prowadzonych testach związanych z wyświetlaniem mobilnych stron internetowych wewnątrz komunikatora. Twórcy stron będą mogli kontrolować wysokość takich stron oraz tworzyć interakcje wewnątrz konwersacji z danym użytkownikiem nie tracąc dostępu do poprzednich wątków rozmowy. Możliwe będzie także wprowadzenie płatności na stronach wewnątrz komunikatora. Użytkownik będzie mógł dokonać zapłaty przy użyciu środków płatniczych zdefiniowanych wcześniej na Facebooku czy w Messengerze. Niestety tutaj trzeba dodać, że obecnie funkcja płatności w Messengerze dostępna jest tylko w Stanach Zjednoczonych. Aby dołączyć do programu beta można odwiedzić stronę deweloperską Messengera.
Wiadomości umożliwiające płatność
Kolejna biznesowa nowość to umożliwienie firmom i usługodawcom przesyłania poprzez komunikator Facebooka wiadomości pozwalających na zapłatę za towar czy usługę. Będziemy mogli więc kupić dany towar nie opuszczając aplikacji! Facebook zapewnia, że te transakcje będą zabezpieczone tak samo dobrze jak na przykład połączenia z bankiem internetowym. Podobnie jak w poprzednim przypadku ta nowość jest aktualnie w fazie beta testów dostępnych dla deweloperów ze Stanów Zjednoczonych, a do programu testów można dołączyć tutaj. Nowa funkcja ma być dostępna szerzej pod koniec bieżącego roku.
Ekran powitalny dla botów i stron
Teraz administrator bota będzie mógł zdefiniować co użytkownik zobaczy przy okazji pierwszego kontaktu za pośrednictwem Messengera. Po rozpoczęciu konwersacji użytkownik dowie się co to za bot oraz z jaką stroną jest połączony. Zobaczy także informację o tym jak szybko administrator udziela odpowiedzi. Możemy zdefiniować również opis funkcji bota czy to czego użytkownik może się dowiedzieć korzystając z naszej aplikacji. To rozwiązanie ma być dostępne dla wszystkich firm pod koniec bieżącego tygodnia. Powitanie można skonfigurować w ustawieniach strony na Facebooku.
Łatwe dzielenie się botami ze znajomymi
Teraz poinformowanie przyjaciół o tym, że trafiliśmy na ciekawego bota będzie jeszcze prostsze. Wystarczy, że zajrzymy do szczegółów aplikacji i skorzystamy ze standardowego przycisku „Udostępnij”. Zobaczymy listę znajomych i w łatwy sposób będziemy mogli wysłać im link do danego bota. Natomiast każdą wiadomość otrzymaną od bota możemy podać dalej korzystając ze zwykłego przycisku „Udostępnij”, który pokaże się pod daną treścią w rozmowie z botem. Obie funkcje są dostępne od dzisiaj dla wszystkich.
photo credit: kaboompics.com