Kolejne ważne nowości i zapowiedzi od największego serwisu społecznościowego. Otrzymamy inteligentnego aystenta oraz możliwość reklamowania się w obrazkowej społecznościówce.
Kilkanaście godzin temu sieć obiegła informacja o nowym projekcie Facebooka. David Marcus, szef Facebook Messengera powiadomił we wpisie na swoim profilu o pracach nad serwisem M. Jak czytamy M to osobisty cyfrowy asystent wbudowany w aplikację Facebook Messenger.
M potrafi wypełniać zadania i poszukiwać informacji w naszym imieniu. Jest sterowany za pośrednictwem sztucznej inteligencji rozwijanej i nadzorowanej przez ludzi. Marcus podkreśla, że w odróżnieniu od innych aplikacji i serwisów tego typu potrafi naprawdę wykonywać zadania i proponować rozwiązania. Może kupować przedmioty, organizować i dostarczać prezenty dla naszych bliskich, rezerwować miejsca w restauracjach, podróże, aranżować spotkania itd.
David Marcus opublikował także zrzuty ekranu z powstającego asystenta M. Trzeba podkreślić, ze aktualnie serwis znajduje się we wczesnej fazie testowej. Nieznana jest liczba osób, które zostały objęte testami M. Karissa Bell na łamach Mashable dodaje, że projektowane rozwiązanie wzmacnia rolę Facebook Messengera na rynku i jest bezpośrednią konkurencją dla Siri, Google Now i Microsoft Cortana. Zwraca także uwagę, że plotki o nowym projekcie Facebooka krążyły od kilku tygodni. Mówiono również, że Facebook pracuje nad asystentem zakupów o nazwie kodowej „Moneypenny”.
Generalnie jestem sceptyczny jeśli chodzi o wszelkie apki, które w magiczny sposób mają uczynić nasze życie prostszym i szybszym. Oczywiście pojawia się pytanie ile języków będzie obsługiwał asystent oraz czy i jakie działania będą musieli podjąć partnerzy czy firmy oferujące swoje usługi, które będą chciały sprzedawać je za pośrednictwem M.
Kolejna nowość z Palo Alto to otwarcie dla wszystkich możliwości reklamowania się na Instagramie
Informacje o tym, że reklamy w tej obrazkowej społecznościówce będzie można publikować za pośrednictwem Power Editora Facebooka pojawiły się już jakiś czas temu na grupach dyskusyjnych. Teraz sam Facebook umieścił w sekcji pomocy informacje o tym, że „firmy dowolnej wielkości” będą mogły reklamować się na Instagramie korzystając z API oraz Power Editora. Aby wykupywać reklamy potrzebne będzie konto reklamowe na Fejsie oraz profil na Instagramie i dostęp do Business Managera. Odpowiednie konto można utworzyć na stronie business.facebook.com
Oczywiście pojawiły się także dokładne wytyczne dotyczące parametrów reklam. Zaleca się rozdzielczość obrazu 640 na 640 pikseli. Tekst umieszczany pod obrazem na Instagramie może mieć maksymalną długość 175 znaków. Obraz musi mieć kształt kwadratu oraz współczynnik proporcji 1:1. Facebook zwraca również uwagę, że w tekście reklamy nie warto umieszczać adresów URL – będą one nieaktywne.
Facebook podkreśla także, że komunikaty reklamowe będą wyświetlane w aplikacjach na iOS i Androida, ale nie pojawią w przeglądarkowej wersji desktopowej i mobilnej serwisu. Jako cel reklamowy można obecnie będzie można wybrać tylko kliknięcia przekierowujące do witryny. Reklamy mają być optymalizowane pod kątem dotarcia do takich odbiorców, którzy cechują się największym prawdopodobieństwem kliknięcia na wezwanie do działania.
Reklamy na Instagramie nareszcie będą dostępne dla wszystkich. Jednak pamiętajmy, że wiąże się to z przejściem do znienawidzonego przez wielu Business Managera. Generujący duży ruch i zasięgi także w Polsce Instagram ma potencjał reklamowy. Ciekawe, jakie będą pierwsze efekty, kiedy po reklamy sięgną polskie marki?
photo credit: customerthink.com