Założona 12 października 1932 roku przez Olego Kirka Christiansena firma Lego to największy producent klocków na świecie. Każdego dnia około 400 milionów ludzi na świecie bawi się produktami Lego. Koncern kontroluje około 70 procent światowego rynku klocków. Od kilku lat Lego poszukuje jednak swojego miejsca w kolejnych segmentach rynku rozrywki. Były gry komputerowe, filmy, a teraz potentat z Danii sięga odważniej po social media.
Lego razem z Facebook Creative Shop stworzyło czterotygodniową kampanię, która będzie miała miejsce na tym największym portalu społecznościowym świata. Akcja będzie skierowana do rodziców. Celem kampanii jest nakłonienie dzieci do stworzenia wymyślonego bohatera o imieniu Kronkiwongi. Wszystko po to, aby uczcić dziecięcą wyobraźnię i fantazję.
Pierwszy z czterech spotów, które będą towarzyszyły kampanii na portalu przedstawia kilkoro dzieci, które odpowiadają na pytanie czym ich zdaniem jest Kronkiwongi i jak wygląda. W materiale możemy usłyszeć wiele odpowiedzi i zobaczyć jak powstają pierwsze modele Kronkiwongiego stworzone z klocków Lego. W spocie występuje także mała Polka, którą widzimy na cover photo tego wpisu 😉 Na koniec widzimy zachętę skierowaną do najmłodszych, aby również zbudowali swojego Kronkiwongiego. W kolejnych dwóch tygodniach pojawią się następne filmiki. Lego zachęca rodziców, aby sfilmowali twórczość swoich pociech i opublikowali ją w Sieci. Z nadesłanych zgłoszeń w czwartym tygodniu kampanii powstanie filmik, który będzie przedstawiał różne wcielenia Kronkiwongi.
Serwis brandrepublic.com cytuje wypowiedź Larsa Silberbauera, który w Lego odpowiada za globalne działania w social media. – Poprzez ten projekt chcemy zainspirować i zaangażować rodziców na całym świecie do udziału w doświadczeniu. Nie ma ono scenariusza i pozwala zobaczyć dzieci z różnych krajów i kultur w tym, co potrafią robić najlepiej – czyli używać swojej kreatywności. Nie ma dobrych i złych pomysłów jeśli chodzi o budowanie Kronkiwongiego. Możesz zbudować rakietę i polecieć na księżyc nawet nie wychodząc spod kuchennego stołu. Rodzice na całym świecie są świadkami takich pomysłowych przygód każdego dnia – mówi Silberbauer. Pseudonim Kronkiwongi pochodzi od mamy Larsa Silberbauera, która w dzieciństwie zachęcała go do budowania takiego bohatera z klocków Lego.
Dowodzący Facebook Creative Shop Rob Newlan podkreśla, że w przypadku tego projektu potencjał kreatywny był praktycznie nieograniczony. Zespół skupił się na stworzeniu czegoś, co będzie prawdziwe w odniesieniu do Lego oraz jednocześnie zaangażuje rodziców na Fejsie. Newlan podkreśla, że dzisiaj marki znajdują się pod ogromną presją, która wymusza tworzenie odpowiednich treści, które potrafią „przeciąć hałas online”. Jego zdaniem właśnie dlatego ujmująca autentyczność spotów przygotowanych dla Lego jest tak silna.
Moim zdaniem warto śledzić tę kampanię i sprawdzać, jakie efekty przyniesie. Jak wielu rodziców zaangażuje się w nią i poświęci trochę czasu swoim dzieciom, a potem przygotuje materiały wideo. Z jednej strony sam pomysł jest ciekawy, ale z drugiej bardzo dużo marek do tej pory wzywało swoich klient do tworzenia czegoś nowego przy pomocy swoich produktów. Ok, w tym przypadku jest jakaś oryginalność bo tworzyć mają dzieci, a ich kreatywność jest naprawdę nieograniczona. Ciekawe ile wersji Kronkiwongiego zobaczymy 😉
photo credit: dailymotion.com