Facebook kontynuuje strategię zgodnie z którą już niedługo w Internecie nie będziemy potrzebowali nic poza aplikacją Facebooka i Messengerem. Holenderskie linie lotnicze KLM poinformowały właśnie o wprowadzeniu nowej usługi.
Od teraz klienci KLM kupując bilet będą mogli skorzystać z opcji „Aktualizacje przez Messengera”. W formularzu rezerwacji lotu na stronach KLM umieszczono specjalny plugin, który będzie widoczny dla każdego kto w danej chwili w tej samej przeglądarce jest zalogowany do Facebooka albo Messengera. Po zaakceptowaniu propozycji pasażer będzie na bieżąco informowany o wszystkich kwestiach dotyczących planowanej podróży.
[mfb_video url=”https://www.facebook.com/KLM/videos/10153557634090773/” size=”500″ mbottom=”50″]
Jak czytamy w informacji prasowej KLM poprzez Messengera poinformuje o dokładnym planie podróży, ewentualnych zmianach i opóźnieniach czy czasie odprawy. Poprzez Messengera można będzie także otrzymać kartę pokładową, a nawet przebukować bilet albo poprosić o zmianę numeru miejsca w samolocie. Co więcej, klienci mogą komunikować się z obsługą KLM przez całą dobę poprzez Messengera.
Dzięki integracji systemu KLM z Messengerem pasażer nie będzie już musiał pamiętać numeru karty lojalnościowej czy hasła aby odebrać kartę pokładową. Te wszystkie dane otrzyma na swój smartfon, dzięki któremu będzie mógł dokonać odprawy i wsiąść na pokład samolotu. Jak poinformował Dave Marcus odpowiedzialny w Facebooku za Messengera KLM to pierwszy lotniczy partner największego portalu społecznościowego. Możemy się więc spodziewać, że wkrótce pojawią się kolejne linie lotnicze oferujące taką usługę.
To nie wszystko. Z okazji wprowadzenia nowej usługi KLM ma konkurs dla swoich klientów. Więcej na infromacji znajdziecie na messenger.klm.com
Warto przypomnieć, że w grudniu 2015 roku Messenger wzbogacił się o możliwość zamawiania kursów za pośrednictwem Ubera. Jak na razie tylko na terenie Stanów Zjednoczonych.
[mfb_video url=”https://www.facebook.com/uber/videos/1092526587454292/” size=”500″ mbottom=”50″]
cover photo: news.klm.com