
Powstały sześć lat temu Pinterest promuje się jako „graficzne narzędzie odkrywców, którego możesz użyć do znalezienia pomysłów na wszystkie swoje projekty i zainteresowania”. A mówiąc prościej od początku ten serwis miał być taką elektroniczną wersją drzwi od lodówki, na których wielu ludzi lubi przypinać magnesami ładne obrazki, ważne informacje czy inne inspirujące ich materiały.
W styczniu Ipsos in North America opublikował wyniki badania, którego respondenci odpowiadali na pytania o to, co zrobić, aby w 2016 roku być w kontakcie i odkrywać nowe rzeczy. Jedno z pytań dotyczyło tego, który ze wskazanych serwisów (Pinterest, Facebook, Instagram, Linked In, Snapchat, Tumblr, Twitter) nadaje się najlepiej do odkrywania nowych zainteresowań, realizowania hobby, odnajdywania inspiracji, dowiadywania się nowych rzeczy na temat tego co nas interesuje, wyrażania swojej kreatywności. W każdej z pięciu wymienionych kategorii Pinterest był wskazywany na pierwszym miejscu.
Trzy czwarte badanych orzekło, że Pinterest jest najlepszym miejscem do odkrywania swoich nowych zainteresowań, a 67 procent stwierdziło, że właśnie na Pintereście wyrażają swoją kreatywność. Nowy format pinów „how-to Pins” jest odpowiedzą na takie postrzeganie serwisu przez użytkowników. O szczegółach możemy przeczytać na firmowym blogu Pinterest.
Dzięki „how-to Pins” wybrane firmy i marki mogą wzbogacić publikowane materiały o dokładne instrukcje jak wykonać rzecz znajdującą się na zdjęciu. To wymarzone rozwiązanie na przykład o prezentowania przepisów kulinarnych. Pod zwykłym wpisem znajdzie się zajawka fotograficzna zachęcająca do samodzielnego przygotowania prezentowanej rzeczy. Gdy ją rozwiniemy zobaczymy opis czynności, składniki, wykorzystane materiały itd. Jak wygląda pin „how-to”? Możecie to zobaczyć na przykładzie, który jest tutaj.
Na początek piny w nowym formacie będą publikować między innymi: kreatywny serwis Brit & Co, ślubny Style Me Pretty, poświęcony fitnessowi Greatist czy kulinarny Food.com. Piny „how-to” pojawią się w pierwszej kolejności w webowej wersji Pinteresta oraz w aplikacji mobilnej dla systemu Android. Użytkownicy systemu iOS będą musieli poczekać.
Marki oraz firmy, które również chciałyby skorzystać z nowego formatu mogą wypełnić specjalny formularz dostępny tutaj.
photo credit: Follow me napkins via photopin (license)