
Największa społecznościówka świata robi kolejny ukłon w stronę tych firm, które mają w swojej ofercie kilkadziesiąt, kilkaset, a nawet tysiące produktów. Do tej pory tacy reklamodawcy musieli zawsze wybierać, jakie produkty będą reklamować bo zawsze reklamy na Fejsie wiązały się z jakimś ograniczeniem. Teraz będzie inaczej.
Facebook ogłosił właśnie wprowadzenie nowego formatu reklamowego – Product Ads. To ukłon w zwłaszcza w stronę sklepów internetowych, które chcą reklamować wiele produktów. W odróżnieniu do dotychczasowych możliwości nowy format pozwala na promowanie różnych rzeczy, które firma sprzedaje. Jak zapewnia Facebook dzięki, Product Ads firmy będą mogły zwrócić uwagę klientów na więcej produktów, a użytkownicy portalu otrzymają więcej interesujących ich ofert.
Jak czytamy w komunikacie prasowym marketerzy będą mogli wgrać do systemu reklamowego Facebooka nawet cały katalog produktów i kierować komunikaty reklamowe dotyczące konkretnej rzeczy do szczegółowo wybranych grup odbiorców. Co więcej, mogą zdecydować się na to, aby to Facebook sam dobierał najlepsze jego zdaniem produkty z naszego katalogu do określonej grupy odbiorców. W reklamie może pojawiać się jeden artykuł lub kilka.
Reklamodawca może automatycznie dotrzeć do tych użytkowników Facebooka, którzy odwiedzili już jego sklep, albo wybrać odbiorców reklamy na podstawie ich preferencji i zainteresowań czy lokalizacji, w której się znajdują. Może również reklamować te produkty, które oglądaliśmy na stronie internetowej, ale nie kupiliśmy ich albo bestsellery. Dodatkowo Facebook pozwoli nie tylko na śledzenie tego, co oglądaliśmy w sklepie internetowym ale również w aplikacji mobilnej jeśli dany sklep taką posiada. W reklamie możemy również podkreślić kilka ważnych, interesujących cech pojedynczego produktu. Jakby tego było mało to nowy format reklamowy Fejsa w trybie automatycznym potrafi także wyłączać reklamy tych produktów, których w danej chwili nie mamy w magazynie.
W komunikacie prasowym Facebook cytuje opinie o nowym formacie reklamowym pochodzące od kilku partnerów serwisu, którzy mieli możliwość testowania Product Ads. Kristi Argyilan, wiceprezes sieci Target podkreśla, że pierwsze wyniki Product Ads przekroczyły ich oczekiwania. W porównaniu z dotychczasowymi działaniami reklamowymi na Fejsie pozwoliły uzyskać dwudziestoprocentowy wzrost konwersji. Dodała, że znaczący, dwukrotny wzrost odnotowano zwłaszcza w przypadku zakupów na urządzeniach mobilnych.
Aby dodać do systemu reklamowego Facebooka katalog produktów reklamodawca musi korzystać z Business Managera. Następnie do strony internetowej sklepu trzeba dodać specjalny piksel, który będzie śledził ruch osób, które trafiły do sklepu poprzez kliknięcie w reklamę na Fejsie. Jest to ten sam piksel, który do tej pory wykorzystywano przy reklamach z użyciem Custom Audiences. Kolejny krok to przygotowanie kreacji reklamowej Product Ads. Wprowadzamy tytuł reklamy i korzystając ze słów kluczowych, aby dobrać odpowiednie produkty z naszego katalogu, które chcielibyśmy reklamować . Możemy reklamować wszystkie produkty, kilka z nich lub utworzyć reklamę „multi-product”. Oznacza to, że w jednym poście reklamowym może pojawić się np. pięć obrazków przewijanych w poziomie, każdy z innym produktem i każdy z nich będzie stanowić odrębny link do karty z opisem produktu w naszym sklepie. Co więcej, wspomniany wcześniej piksel śledzący poinformuje nas o zakupie reklamowanego produktu nawet wtedy, gdy użytkownik dokona zakupu na innym urządzeniu niż to na które reklama była skierowana.
Z informacji opublikowanych w komunikacie prasowym wynika, że Product Ads są dostępne obecnie poprzez API u partnerów marketingowych Facebooka. W najbliższych tygodniach nowy format reklamowy ma być także dostępny poprzez Power Editor. Więcej o Dynamic Product Ads można przeczytać tutaj, natomiast podstronę poświęconą Multi-Product Ads znajdziecie tutaj.