We wrześniu należący do Facebooka Instagram ogłosił, że planuje wprowadzić reklamy na swoją platformę. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ z dnia na dzień coraz więcej użytkowników z całego świata dołącza do tego serwisu społecznościowego. Teraz wiemy już jak będą wyglądać komunikaty reklamowe rozpowszechniane na Instagramie.
Jak wynika z informacji opublikowanych na oficjalnym blogu fotograficznej społecznościówki pierwszą reklamę osoby znajdujące się na terytorium Stanów Zjednoczonych zobaczą już w przyszłym tygodniu. Aby zapoznać użytkowników z reklamami spółka postanowiła wyemitować własny komunikat reklamowy.
Zarówno reklamy graficzne jak i te będące spotami wideo zostaną opatrzone słowem „Sponsorowane” w lewym dolnym rogu. Dotknięcie tego słowa spowoduje wyświetlenie informacji o tym, jak działają reklamy na Instagramie. Jak zapewnia administracja serwisu reklamy mają być angażujące i kreatywne. Właśnie dlatego na początku komunikaty reklamowe będą mogły być umieszczane tylko przez wybraną grupę marek, które do tej pory najlepiej radziły sobie z komunikacją za pośrednictwem tego serwisu społecznościowego.
Podobnie jak Facebook również Instagram pozwoli na ocenianie reklam pojawiających się na tej platformie. Dotknięcie symbolu trzech kropek u dołu reklamy umożliwi ukrycie reklamy oraz przekazanie informacji o tym, co nam się w niej nie podobało. Ma to spowodować, że w przyszłości reklamy, które zobaczymy będą dla nas bardziej interesujące.
Wprowadzenie reklam ma zapewnić możliwość dalszego rozwoju platformy społecznościowej oraz utrzymanie prostoty działania. Instagram podkreśla jednocześnie, że nadal nic nie zmieni się w kwestii prawa własności zdjęć i materiałów wideo publikowanych przez użytkowników. Ponadto uruchomiona została specjalna strona informacyjna dotycząca tego, jak będą działać reklamy na Instagramie.
photo credit: instagram.com