Największy portal społecznościowy świata zaprezentował kolejne rozwiązania, dzięki którym marketingowcy będą mogli jeszcze lepiej promować swój biznes w serwisie. Działają one głównie w oparciu o remarketing i niestandardowe grupy odbiorców.
We wtorkowym komunikacie Facebook poinformował o wprowadzeniu opcji pozyskiwania niestandardowych grup odbiorców (Custom Audiences) bezpośrednio z poziomu strony internetowej czy aplikacji mobilnej. Ma to połączyć dotychczasowe cechy niestandardowych grup jak skalowalność, rozpoznawanie użytkowników korzystających z różnych urządzeń i dokładnego targetowania reklam z tworzeniem grupy odbiorców komunikatów marketingowych w czasie rzeczywistym. Wystarczy umieścić na swojej stronie www specjalny piksel albo dodać do aplikacji mobilnej specjalną bibliotekę programistyczną (SDK) pochodzącą od Facebooka lub innej firmy.
Jako przykład zastosowania nowego rozwiązania firma z Palo Alto wskazuje stronę oferującą sprzedaż biletów lotniczych i wycieczek. Remarketing z użyciem piksela może w tym przypadku polegać na wyświetlaniu w news feedzie informacji o zniżce na bilety dla osób, które wcześniej odwiedziły naszą stronę i szukały cen biletów, ale nie dokonały zakupu. Podobne działania będą teraz możliwe także poprzez aplikację mobilną jeśli nasz serwis sprzedaje produkty również tą drogą. Po umieszczeniu w aplikacji specjalnej biblioteki będziemy mogli dotrzeć do naszych potencjalnych klientów na Facebooku. Warto dodać, że możemy stworzyć osobny komunikat, który pojawi się na ekranie potencjalnego klienta po zalogowaniu do Fejsa na przykład jeśli dana osoba dodała jakieś produkty do koszyka w aplikacji mobilnej, ale nie kupiła ich. Rozwiązanie pozwala śledzić użytkowników poprzez adres e-mail lub numer telefonu komórkowego.
Nowe rozwiązania dla niestandardowych grup użytkowników będą dostępne dla wszystkich formatów reklamowych Facebooka.
Będzie można z nich korzystać w Menedżerze Reklam, Power Editorze,
poprzez API oraz program PMD. Dodatkowo, tworząc post reklamowy można będzie wzbogacić go o przycisk wzywający do działania (CTA) o następującej treści: „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej”, „Zarejestruj się”, „Zarezerwuj teraz” lub „Pobierz”.
Tak jak w przypadku wprowadzania poprzednich narzędzi wspierających działania marketingowe Facebook zachęca do korzystania z nowych możliwości niestandardowych grup odbiorców pokazując korzyści, jakie odniosły firmy, które otrzymały wcześniej dostęp do nowych opcji. Zaggora – producent odzieży sportowej dla kobiet – po zastosowaniu nowych rozwiązań zwiększył docelowy zwrot nakładów poniesionych na reklamę (ROAS) od trzech do sześciu razy. Seeking Alpha – producent aplikacji dostarczającej wiadomości ekonomiczne zmniejszył koszt pozyskania nowego użytkownika swojej aplikacji mobilnej o 28 procent gdy zaczął wyświetlać reklamy skierowane do osób, które wcześniej odwiedziły stronę internetową aplikacji. Z kolei JackThreads – sklep z artykułami i gadżetami dla mężczyzn osiem razy zwiększył zwrot kosztów reklamy po skierowaniu komunikacji marketingowej na Facebooku do osób, które dodały jakieś produkty do swojego koszyka, ale nie kupiły ich za pierwszym razem.
photo credit: web4retail.com