Facebook nie przestaje się rozwijać. Co kilka tygodni pokazuje nowe narzędzia i zapowiada kolejne modyfikacje platformy. Największa społecznościówka świata poinformowała właśnie o udostępnieniu trzech nowych narzędzi, które mają ułatwić pracę profesjonalistom, a zwykłym użytkownikom przyniosą większą wygodę i bezpieczeństwo na co dzień.
Business Manager
Najważniejsza moim zdaniem nowość to Business Manager. To aplikacja, która może trochę namieszać na rynku usług służących zarządzaniu marketingową obecnością firm na Fejsie. Jak wynika z informacji opublikowanych przez Facebooka Business Manager będzie apką, która w jednym miejscu zgromadzi wszystko, co jest nam potrzebne do zarządzania obecnością naszej marki na portalu.
Znajdziemy tutaj wszystkie fanpejdże, którymi zarządzamy, nasze aplikacje i konta reklamowe. Co więcej, będziemy mogli swobodnie i bezpiecznie przydzielać dostęp współpracownikom do administrowania stronami i reklamami. Bez udostępniania haseł i loginów. Rewolucyjnie brzmi zapowiedź, zgodnie z którą, dostęp będzie można przydzielić nawet jeśli nie mamy kogoś w znajomych na Fejsie, albo nie znamy jego podstawowego adresu e-mail, którego używa na portalu. Będziemy mogli także wygodnie zarządzać wszystkimi uprawnieniami, które nadaliśmy poszczególnym osobom. Dodatkowo Business Manager pozwoli na swobodne zakładanie nowych kont reklamowych. Do Managera zalogujemy się używając swojego konta na portalu, ale nie otrzyma on żadnych naszych danych personalnych. Będąc już w aplikacji będziemy mogli na przykład swobodnie wyszukiwać potrzebne dla nas informacje wpisując nazwę strony czy konta reklamowego.
Jest jeszcze jedna ważna informacja. Gdy Business Manager będzie już dostępny dla wszystkich, będzie można rozpocząć korzystanie z niego po prostu przez zalogowanie się. Wszystkie dane o naszej aktywności związanej ze stronami i reklamami na Fejsie ulegną automatycznej migracji. Więcej na business.facebook.com
Anonimowe logowanie do aplikacji i zmiany w Facebook Login
Podczas konferencji f8 poinformowano o tym, że trwają prace nad umożliwieniem logowania się do aplikacji z wykorzystaniem konta na Facebooku, ale bez konieczności przekazywania jakichkolwiek informacji osobistych. Jak informuje Fejs ta innowacja wynika z tego, że czasami użytkownicy chcą skorzystać z jakiejś aplikacji lub wypróbować ją nie dzieląc się jednocześnie z administratorem apki żadnym informacjami o sobie.
Konsekwencją zmian będą trzy nowości związane z logowaniem przy użyciu konta Facebooku:
- Anonimowe logowanie – łatwy sposób na wypróbowanie aplikacji bez udostępniania jakichkolwiek informacji osobistych z naszego profilu na Fejsie. Gdy już poznamy nową aplikację będziemy mogli zdecydować czy chcemy udostępniać jej jakieś informacje o sobie. Facebook testuje teraz anonimowe logowanie z kilkoma deweloperami. Nowa funkcja będzie udostępniana kolejnym producentom oprogramowania w następnych miesiącach.
- Zmiany w mechanizmie Facebook Login – teraz każdy będzie mógł dowolnie decydować o tym jakie informacje przekazuje aplikacji. Jak informuje Fejs w ubiegłym roku wykorzystując swój profil na platformie logowaliśmy się do różnych aplikacji i stron ponad 10 miliardów razy. Teraz logując się przy użyciu konta na Facebooku będziemy mogli sami zdecydować co udostępniamy twórcom aplikacji. Na przykład czy pokażemy im swój adres e-mail albo datę urodzenia. Nowy sposób logowania nie pozwoli już nigdy aplikacji na publikowanie w naszym imieniu bez naszej zgody. W komunikacie prasowym Facebook podkreślił, że wkrótce zacznie sprawdzać nowo utworzone aplikacje. Pod kątem tego czy apka pobiera jedynie takie dane jakie są potrzebne do jej prawidłowego działa oraz tego czy nie publikuje wpisów w imieniu użytkownika bez jego zgody. Nowa wersja Facebook Login zostanie upubliczniona w ciągu kilku miesięcy.
- Zmiany w panelu ustawień aplikacji – informacje o aplikacjach z których korzystamy w jednym miejscu. W ciągu kilku tygodni Facebookowicze otrzymają dostęp do nowej wersji panelu ustawień aplikacji. Zarządzanie uprawnieniami, które nadaliśmy poszczególnym aplikacjom będzie jeszcze prostsze.
FB Newswire
To projekt powstały we współpracy ze Storyful, która jest pierwszą na świecie agencją informacyjną zajmującą się wyławianiem najbardziej wartościowego kontentu z sieci społecznościowych. Storyful monitoruje bez przerwy wszystko, co pojawia się na YouTube, Facebooku, Twitterze, Vine, Instagramie i Flickrze. Gdy natrafi na jakąś interesującą treść zatrudnia dziennikarzy, aby ją zweryfikowali, pogłębili i pozyskali prawa do skorzystania z jej treści przez media na całym świecie.
Storyful weryfikuje informacje korzystając zarówno z najnowocześniejszej technologii jak i tradycyjnych metod dziennikarskich. Zapewniając jednocześnie mediom bezpośredni dostęp do źródła informacji. Agencja chwali się, że obecnie posiada już archiwum ponad 110 tysięcy materiałów wideo wytworzonych przez użytkowników społecznościówek.
FB Newswire ma gromadzić i publikować na Fejsie i Twitterze (@FBNewswire) najciekawsze informacje z całego świata. Każdy news przed publikacją będzie weryfikowany przez zespół Storyful. Fanpejdż ma pomóc mediom w odnajdywaniu wartościowych treści publikowanych przez użytkowników największego portalu społecznościowego na świecie. FB Newswire będzie korzystać z informacji udostępnianych publicznie na profilach prywatnych oraz fanpejdżach organizacji. Wpisy będą oczywiście zawierać również zdjęcia i filmy oraz informację o tym, z kim można się kontaktować, aby uzyskać więcej szczegółów. Jak czytamy w komunikacie prasowym, FB Newswire zwróci szczególną uwagę na informacje o protestach, wyborach i wydarzeniach sportowych. Całość ma być aktualizowana w czasie rzeczywistym i korespondować z najważniejszymi w danej chwili wydarzeniami.