O tym czy Twitter jest najlepszym narzędziem do promocji biznesu napisano już wiele. Niektóre marki odnajdują się tam doskonale, inne są z obowiązku, a jeszcze inne testują swoją obecność w tym największym serwisie mikroblogowym.
Administracja Twittera podkreśla, że jest to miejsce, w którym warto opowiadać historie związane z marką, przedstawiać nowości, a przede wszystkim wchodzić w interakcje z klientami i pomagać im. Jednak takie działania bez wsparcia agencji interaktywnej czy reklamowej wymagają dużej aktywności ze strony przedsiębiorców. Twitter wychodzi im naprzeciw wprowadzając Twitter Dashboard.
To nowa aplikacja mobilna (iOS) i webowa, która ma wspomóc małe i średnie firmy w ich działaniach na łamach serwisu mikroblogowego. Ma być odpowiedzią na potrzeby tych przedsiębiorców, których nie stać wsparcie profesjonalistów i korzystanie z rozbudowanych narzędzi analitycznych.
Jedną z najważniejszych funkcji nowej aplikacji jest możliwość śledzenia wpisów dotyczących naszej firmy nawet jeśli ich autorzy nie otagowali nas w tweetcie. Użytkownik może więc utworzyć sobie spersonalizowany feed, który będzie wyświetlał wpisy zawierające odpowiednie, wskazane wcześniej słowa kluczowe i hashtagi. Tym samym z dużym prawdopodobieństwem teraz w jednym miejscu będziemy mogli znaleźć wszystkie treści, które pojawiły się na Twitterze i dotyczą naszej firmy lub marki nawet jeśli ich autorzy nie oznaczyli naszego profilu we wpisie.
Kolejna interesująca opcja to możliwość planowania wpisów, które zostaną opublikowane później. To dobre rozwiązanie dla tych przedsiębiorców, którzy wiedzą kiedy ich klienci są aktywni w Sieci ale nie mają czasu, aby publikować wpisy o danej godzinie. Zaplanowane wpisy można oczywiście edytować, także w aplikacji mobilnej.
Tiwtter Dashboard może także przekazywać nam wskazówki odnośnie treści, które mogą zainteresować naszych klientów. Wśród wskazanych przykładów sugestii są na przykład takie jak pomysł na publikowanie informacji o członkach naszego zespołu jeśli prowadzimy restaurację. Natomiast jeśli zajmujemy się dekorowaniem wnętrz to serwis mikroblogowy może zachęcić nas do dzielenia się opiniami naszych klientów.
W nowej aplikacji otrzymujemy również dostęp do prostych rozwiązań analitycznych dotyczących popularności naszych wpisów oraz reakcji odbiorców. Należy podkreślić, że nie są one rozbudowane, ale dla początkujących użytkowników oraz małych, lokalnych firm mogą być pomocne. A co najważniejsze w przypadku małych biznesów – Twitter Dashboard jest w pełni darmowy.
Webową wersję aplikacji znajdziecie na dashboard.twitter.com, a aplikację mobilną w App Store.
photo credit: freestocks.org